Naar Castellane Voorbereiding vakantie 2020!

24 januari 2020 - Koog aan de Zaan, Nederland

Het duurt nog wel even, maar de vakantie voor dit jaar (2020) is al geboekt.

Het is Castellane geworden, aan de Gorges Du Verdon in het zuiden van Frankrijk. De oorspronkelijke bedoeling was dat we naar Italië zouden gaan, alleen konden we het maar niet eens worden qua plaats, plek en niet onbelangrijk: De Prijs!

Castellane dus, de locatie ligt erg mooi tussen de bergen en meren bij de Gorges Du Verdon, volgens de boeken en recencies is er in de buurt voldoende te doen, zodat we ons niet hoeven te vervelen.

Iedereen kent het wel, volop plannen maken over wat eerst te doen en dan en dan... Wij meestal niet overigens! Haha, we zien wel hoe de dag loopt. De heenreis is echter wel "strak"gepland. 'S morgens rond 04.00 uur vertrek uit Koog aan de Zaan en dan met een gangetje van 70km/h gemiddeld richting de zuidgrenzen van het land. Waarom 70km/h?, omdat het blijkt dat het niet veel sneller (veilig) kan. Dus inclusief stops en tanken hebben we 18 uur nodig om in Castellane te geraken.

De eerste dag zal het langste zijn, zoals gezegd rond 04.00 uur vertrek (al snoepen we daar al vaak een half uurtje vanaf, wegens nog even dit, of dat, of toch nog even checken)

De bedoeling is om een tussencamping in Macon aan te doen, waar we al eens eerder hebben gestaan op weg naar vakantie in Zuid Frankrijk. Macon is ongeveer 800 km, zodat we met onze kruissnelheid rond 15.30 daar aankomen. Pootjes uit, stekker erin en even de oogjes rusten denk ik!

Dit is ook het moment dat de "strakke" planning wordt losgelaten, immers we zijn op vakantie! De volgende ochtend ontwaken we rond 08.00 uur om te zien dat de meeste fanatieke reizigers al zijn vertrokken, noem het de ochtendspits, maar wij doen er niet aan mee!

Waarom zouden we ook, het is vanaf hier nog zo'n 480 km, oftewel zo'n 7 uur rijden. De laatste 300 km zal echter over tweebaanswegen gaan, waar je als je pech hebt achter een vrachtwagen hangt. oké, zeg 8 uur...ook goed, het is vakantie, geen wedstrijd!

Planning is dat we rond 09.00 uur vanaf Macon vertrekken, met de zelfde marge als de start thuis ;-) Dit zal inhouden dat we pas rond 18.00 uur de camping aan de Verdon oprijden in het mooie Castellane. Pootjes uit, misschien de tent eraan, maar vooral even uitpuffen en genieten van het feit dat de vakantie nu echt gaat beginnen!

download Het zwembad in Castellane op Camping Sandaya Domaine Du Verdon

Combi Met deze combinatie gaan we het weer doen, Ford Kuga 1.6 ecoboost en de Beyerland Sprinter 490TK